top of page
Carhartt toolbox - caps.jpeg

HR BUSINESS PARTNER

CARHARTT

Plaats: Amsterdam

Uren: 24 - 28 uur per week (4 uur thuiswerken)

Salarisrange: €3.815 - €5.000 o.b.v. 37 uur per week 

De organisatie

Carhartt is het oorspronkelijke werkmerk uit de VS dat sinds 1889 hoogwaardige werkkleding maakt om hardwerkende mensen te dienen en te beschermen. Hun producten zijn robuust en excelleren in duurzaamheid, comfort, functionaliteit, pasvorm en stijl. Vakmensen waarderen hun producten en zijn al jarenlang fan van dit legendarische Amerikaanse merk. Hun kleding kan worden gebruikt voor vele (professionele, ambachtelijke en buiten) activiteiten en kan zowel tijdens als na het werk worden gedragen.

Voor het HR-team van Carhartt in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Human Resources Business Partner.  

 

Wat ga je doen?

Als de HR Business Partner zorg je voor de afstemming tussen HR-strategieën en dagelijkse operaties, in nauwe samenwerking met de HR Officer. Je adviseert en ondersteunt het management in alle personeelsprocessen om de missie, visie en doelen van Carhartt te waarborgen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor administratieve vragen van medewerkers, jij bent het eerste aanspreekpunt voor leiders en medewerkers gesprekken. Deze rol rapporteert aan de Sr. Manager HR en werkt samen met alle team- en afdelingsleiders.

Omdat deze functie nieuw is in het HR-team, begin je met 24 uur per week, met de mogelijkheid om dit geleidelijk uit te breiden naar fulltime (37 uur per week) in de komende jaren. Voor deze parttime functie verwachten ze dat je 3 dagen per week op kantoor bent (samen met de andere HR-teamleden), de overige 4 uur kun je vanuit huis werken.

Als HRBP beheer en verbeter je HR-processen en werk je nauw samen met de Sr. Manager HR om beleid en HR-tools bij te werken volgens de bedrijfsstrategieën en wetgeving. Je ondersteunt beloningsstrategieën en zorgt voor consistentie in HR-programma's en change management. Je informeert het EMEA-team over beleid en procedures, bevordert een positieve werkomgeving en medewerkers betrokkenheid en ondersteunt wereldwijde HR-projecten.
Je biedt expertise aan leiders bij werving, onboarding, persoonlijke ontwikkeling, prestatiemanagement en ziekteverzuimbeheer.

Je bent verantwoordelijk voor de werving van nieuwe medewerkers en onderhoudt operationele contacten met wervingsbureaus. Samen met de HR & Payroll Officer zorg je voor de planning en uitvoering van interne trainingen.
Je werkt met leiders aan de oplossing van personeelskwesties, voert onderzoeken en gesprekken met empathie en verantwoordelijkheid en ontwikkelt oplossingen om de relaties tussen leidinggevenden en medewerkers te verbeteren. Je bevordert goede relaties en ethische normen binnen het bedrijf en geeft input voor de jaarlijkse HR-budgetten.
 

Wat zoeken we?

Je hebt een bachelor in human resources management en 3-4 jaar ervaring in HR, waarvan 1-2 jaar op het niveau van Business Partner in een internationale organisatie. Ervaring met een Amerikaans moederbedrijf is een pre, maar niet noodzakelijk.

Je hebt ervaring met werving en talent acquisition, en brede kennis van de Nederlandse arbeidswetgeving is vereist. Je kunt onder alle omstandigheden vertrouwelijkheid bewaren en hebt een hoge mate van geloofwaardigheid in je woorden en daden. Je beschikt over sterke organisatorische vaardigheden, kunt prioriteiten stellen en hebt oog voor detail. Je bent in staat om meerdere prioriteiten tegelijkertijd te beheren en je aan te passen aan een voortdurend veranderende omgeving.

Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden en kunt op alle niveaus effectief communiceren. Bovendien beheers je zowel de Nederlandse als de Engelse taal op zakelijk niveau uitstekend.

 

Wat wordt er geboden?

Carhartt is al 135 jaar een familiebedrijf en staat voor transparantie, eerlijkheid, authenticiteit en respect. Het Carhartt EMEA/PAC-team bestaat momenteel uit ongeveer 70 medewerkers. Zij bieden aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de Carhartt Reward Strategy, een werkweek van 37 uur (hybride kantoor/thuiswerken), een bedrijfsfitnessplan en 25 vakantiedagen per jaar. Daarnaast voorzien zij je van thuiswerkmiddelen wanneer je een deel van de werkweek vanuit huis werkt.

De eerste arbeidsovereenkomst is voor 7 maanden (bespreking om dit te wijzigen naar 1 jaar vindt plaats begin september). De tweede arbeidsovereenkomst is voor 1 jaar, waarna bij goed functioneren een contract voor onbepaalde tijd volgt. Zij vallen onder de CAO MITT, dus CAO-salariswijzigingen worden toegepast. Ze hebben een performance cycle van juli tot juni die kan leiden tot een bonus van 7% van het jaarsalaris, afhankelijk van bedrijfs-, team- en individuele resultaten (niet gegarandeerd). De performance cycle bepaalt ook de jaarlijkse salarisverhoging in september. Salariswijzigingen vinden niet plaats bij contractverlengingen.

Ze bieden 8% vakantietoeslag, reiskostenvergoeding vanaf 0,1 km, en een thuiswerkvergoeding van €2,35 per dag. Hybride werken is mogelijk (3 dagen op kantoor, 2 dagen thuis). Er is een bedrijfsfitnessplan en korting op de Carhartt-collectie. Voor thuiswerken voorzien zij in een laptop, toetsenbord, muis, extra scherm en bureaustoel (na de proefperiode). Deelname aan het bedrijfspensioenfonds MITT is verplicht (1/3e werknemer, 2/3e werkgever). Er is een regeling voor werken in het buitenland (max 4 weken per jaar) en onbetaald verlof/sabbatical (min 2 weken, max 3 maanden eens per 3 jaar).

 

Interesse?

Mocht je interesse hebben in deze functie dan kan je Maaike Willems mailen of bellen voor meer informatie via maaike@dewervingsspecialist.nl of +31651050105.

bottom of page